torsdag 2 februari 2012

Jag vill inte vara en liten lort!

Ringde till vårdcentralen direkt när vi vaknade i morse, men de tyckte vi skulle avvakta med att komma tills imorgon. Febern hade ju blivit lite bättre på morgonen, men halsont hade hon ju fortfarande. Men nepp, är det halsfluss så visar inte det sig förrän efter några dagar, så vi fick återkomma imorgon om hon fortfarande skulle ha ont. Men skulle jag behöva återkomma imorgon så blir hon prioriterad. Vad nu det innebär.

Med lite medicin i kroppen har hon idag varit lite piggare. Hon har iallafall kunnat vara uppe lite mer på benen.
Vi har plockat lite smått i hennes rum, renbäddat och fixat lite.
Smidigt med ett litet rum. Det går snabbt och städa för det finns inte lika mycket utrymme att stöka ner på.
Bilder på barnens sängar lägger jag upp imorgon.

Efter detta lilla var hon helt slut och la sig i soffan och läste sin nya tidning

Och soffan har hon sen tillbringat hela eftermiddagen. 
Jag och barnen zappade på tv:n och lyckligtvis började filmen "Bröderna Lejonhjärta" på Canal+.
Barnen har inte sett den innan och Casper tyckte det var lite läskigt med draken. Tills han såg den lite närmare.
- Den ser ju inte ens riktig ut! sa han.

Så nu tycker han inte den var så läskig längre.
Nu går han omkring och säger:
- Vågar du?
- Nej, men jag gör det ändå. jag vill inte vara en lien lort.
Ordet "lort" var tydligen speciellt roligt att säga.

Som det verkar nu så lär det bli ett besök på vårdcentralen imorgon. 
Febern ligger på närmare 40 grader nu igen och hon har så ont himla i halsen.
Får se hur om denna natten blir lika sömnlös som förra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar