torsdag 16 februari 2012

Mera snö tack!

Vart man är läser på facebook och på twitter så vill folk inte att det ska snöa mer, de är trötta på det, folk vill ha vår.
Sen när våren kommer, nä då duger ju inte den heller för då vill folk ha sommar istället.

Asså jag är verkligen ingen vintermänniska nu, och har många gånger klagat på den, jag vet.
Men kommer ihåg att när jag som liten alltid ville ha snö på min födelsedag. Och de gånger det inte var det så var jag faktiskt ledsen för det.
Min födelsedag var alltid på sportlovet och det var ju bland det roligaste som fanns att leka ute i snön på lovet, bygga snökojor, göra snölyktor m.m.

Idag lånade faktiskt Casper min kamera och tog några kort. Sen kom han och visade upp dom för mig.
Och vet ni vad han sa när han stolt visade detta kortet som han tog.
- Mamma, vet du varför jag tog detta kortet?
- Näää, varför?
- För att jag tycker det ser så fint och ljust ut med snön och sen älskar jag att leka ute i den. Därför tog jag detta kortet mamma.




Så varför allt klagande på snön för?
Jag tänker inte vara den som klagar över snön längre för jag vet att mina barn älskar den och det är jag glad för att dom gör. Vilket barn tycker inte det är roligt med snön?
Låt det snöa!

Iår kommer det vara snö på min födelsedag! Och jag är jäkligt glad för det! Jag är ledig och då ska jag vara ute, kasta snöbollar, bygga en snögubbe till, göra snölyktor, åka pulka och göra snöänglar i snön. Sådetså!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar