söndag 5 februari 2012

De gnisslande dörrarna!

Oj, va tiden har gått idag... Men nä faktiskt inte så fort när jag tänker efter så nä jag har nog ingen riktig ursäkt på varför det inte kommit nått blogginlägg tidigare.
Här har det faktiskt inte hänt mycket.
Två trötta och gnälliga barn och en trött mamma är vad det har varit här idag.
Men vi har lyckats få upp en skänk i matsalsrummet iallafall. Det har bara tagit oss 10 timmar.
Men bra blev det!



Vaddå trötta och gnälliga barn!? säger ni när ni ser dom här bilderna.
Joda, 5 minuter efter dom lyssnat och dansat till "Sean den förste Banan" så var det goa morgonhumöret borta och byttes till två dörrar med gnissliga gångjärn. Ni vet sådär när dörrarna gnisslar och gnisslar illa hela tiden tills man smörjer dom... Jag fick emellanåt smörja dom med lite gosaker (NÄ inte godis! Mina barn älskar frukt och det är gosakerför dom) och med filmtittande (mycket filmtittande idag) men inte hjälpte det länge inte.
Ta ett djupt andetag och räkna till 10... Det har jag gjort många gånger idag. Det hjälpte inte! Fasen jag måste räknat till 1 miljon vid detta laget.

Men nu när dörrarna är stängda så är det tyst... för sen en timme tillbaka sover de göööött i sina sängar.

Nu ska jag bara sätta mig i soffan och titta på "Så ska det låta".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar