tisdag 22 november 2011

Åhh du händelserika dag... kom aldrig tillbaka på detta sätt!

Bara en sån där dag när det mesta går fel...
Jag som hela tiden var rädd för att denna dag skulle bli helt händelselös förutom mitt besök hos läkaren.

* Casper ger av ett gallskrik på morgonen och skriker att det blöder. Så upp ur sängen hoppar den morgontrötta mamman. Visade sig att han fått näsblod. Han får det ibland...
Resluterade i att mamman, som steg upp alldeles för snabbt, fick huvudvärk och la sig i 5 min  (kanske 20 min...) till.

* Barnen bråkar så de får gå in i varsitt rum tills de lugnat ner sig...
Resulterade i att denna inte så tålmodiga mamma inte var på det bästa humöret.

* Visar sig att någon spillt på MIN dator och jag försöker torka bort det lite lätt.
Resulterar i att den där pekgrejen inte alls vill funka och denna mamman sa några väl valda ord till datajäkeln!

* När Clara tagit kort på mig med den NYA kameran tappar hon den i golvet...
...resulterade i att den bara några timmar "gamla" kameran är sönder!!! (Men nej här var det faktiskt ingen sur mamma alls, då mamman direkt inser att hon glömt sätta på kameraremmen och tycker att det är lite hennes fel oxå)

* Att ha trötta, gnälliga barn med sig och handla...
...resulterar att den iallafall nu ganska tålmodiga mamman håller på att förlora förståndet, men håller det inombords och vägrar visa det.

* Medan jag packar upp varorna i köket leker barnen racerbil...
...resulterade i att det kom ett gallskrik till...

* ...Denna gång från Clara. Rusar dit och ser att det blöder ordentligt i munnen. Visar sig att hon slagit ut en tand och har en rejäl fläskläpp.
Ringde tandläkaren och skulle komma dit med en gång. Det gick bra och visade inga andra skador på tänderna som tur var.

* Inte bara en utan två satans älgjäklar går över vägen så man nästan måste tvärbromsa.
Resulterade i att hjärtat höll på att hoppa ur lilla kroppen.

* Kommer hem och då kommer min mamma med ytterliggare mer tvätt att tvätta.
Resulterar i en suck från mig (hihi nä mamma jag skojar såklart bara! Hjälper dig mer än gärna!) 

* Inser att jag glömt köpa både bröd och knäckebröd till mig.
Resulterar i en ännu större suck och lite svordommar då jag är extremt sugen på nått sånt och vill absolut inte ha nån annan kvällsmat! Varför vill man alltid ha det man inte kan få?

En glad Clara med en tand mindre, men som längtar till imorgon för att se om tandfe´n kommit under natten.

Och jag som trodde att denna dag skulle bli tråkig. Icke sa nicke!

Läkarbesöket för mig gick förresten bra. Hon fixade en remiss till röntgen och sen fick jag smärtstillande vid behov. Men jag hatar allt som har med tabletter och göra och tar dom inte i första taget.

Nu ska jag minsann ställa mig och baka lite knäckebröd och skulle något mer gå tokigt idag så gömmer jag mig under täcket och kommer inte fram på ett bra tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar