onsdag 30 november 2011

Vad nu då?

Har delad tur och jag har inte åkt hem på mina lediga timmar på ett halvår.
Men efter jobbet och sen träningen hade jag verkligen ingenting planerat så ja, jag kunde ju faktiskt åka hem dom där 5½ timmarna det är till jag börjar jobba igen.

Men vad gör man när man kommer hem till ett tomt, knäpptyst hem???

* Man slås av en tomhet och en känsla av läskighet och att det är nått som inte stämmer så fort man stiger in genom dörren
* Ruskar av sig all känsla av läskighet
* Kollar vad som finns i kylen
* Tar en frukt
* Ringer ett par samtal
* Kollar så alla dörrar är låsta.
* Man tar en snabbdusch, men jag tycker inte om att duscha när man är själv. Känns som att det helt plötsligt ska stå nån i dörren när man vänder sig om.
* Sätter på sig myskläder
* Sätter på datorn. Finns väl alltid nått att kolla.
* Sätter även på tv:n
* Är "Days of our lives" på 3:an och trots att man inte sett ett enda avsnitt på minst ett halvår så har det inte hänt ett skit sen sist!
* Sitter och tittar ändå. Stör sig på alla dåliga skådespelare och räknar hur många gånger dom rynkar pannan och höjer ögonbrynen när dom pratar. Man slutar räkna efter 23 respektive 41 gånger.
* Slutar att titta.
* Sätter sig och bloggar och här sitter jag nu.

Har bara varit hemma i 45 min och va fasen ska jag göra resten av tiden innan jag ska köra till jobbet nu då???
Diska? Näää!
Städa? Näää!
Något roligt? Ja tack, men vad?

Jag är uttråkad och det är inte kul att vara ensam hemma när det är så tyst här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar