tisdag 15 november 2011

Tornados

En morgon med trotsiga och bråkiga barn, som inte kan vara i samma rum i 2 sekunder, resulterar i en trött mamma med just nu bultande huvudvärk. Blir en lugn dag idag. Precis vad jag behöver faktiskt.

Och här har det minsann dragit in en tornado... iallafall en liten.
Men letar man efter EN speciell liten bil ibland 100-tals så gör man. Då måste man ju bara riva ut halva rummet.

Och på tal om tornado... Förra veckan var det något barn på dagis som pratat om tornados och om att dom är skitfarliga och man dör om man hamnar i en tornado m.m. Denna pojken verkar prata mycket och kan allt om allt, precis som många barn i denna åldern. Men Casper lyssnar alldeles för mycket och tror att allt som pojken säger är sant och jag vet inte hur många gånger vi har fått berätta att saker och ting som pojken säger inte alltid stämmer.
Casper var iallafall livrädd i flera dagar och speciellt när han skulle sova. Han ville absolut inte somna för han var så rädd att det skulle komma en tornado och att allt och alla skulle försvinna. Fick sitta jämte honom och lugna honom flera gånger.
Han vaknade även mitt i natten en gång och bara skrek och var jätterädd för han hörde att det blåste lite och trodde då att det var en tornado som kom. Fick mitt i natten sitta och lugna honom och förklara igen. Stackarn!
Men sen dess har det faktiskt inte varit något mer prat om det så det verkar har lagt sig.
Men det märks att dom tänker mycket och är så mycket medvetna om saker och ting nu. Det kommer att komma många fler frågor och funderingar och det är ju bara att ta det som det kommer.

Nu har jag nog vilat färdigt mig framför datorn och ska nu ta och packa ner lite saker. Tänk att vi om 2 månader nu har sovit första natten i vårat nya hus. 2 månader går snabbt, men för en gång skull önskar jag att tiden kunde gå lite snabbare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar