måndag 21 november 2011

Minnen för livet

Minnesflashback till max!
Hämtade in min minneslåda från garaget och jag och barnen har kollat igenom den tillsammans.
Vad är det här?, varför har du sparat denna? Wow har du en medalj!?, vad står det här?






Hittade gamla teckningar jag ritat och undrar var de rithänderna tagit vägen nu...
Fina med tanke på att jag inte var så gammal då.
(förutom den längst ner till höger. Den ritade jag när jag var 18 och sitter nu tatuerad på min högra vad) 


Denna är från "Rapphönan". Typ en "Yearbook" som vi skrev när vi skulle sluta gymnasiet. Såhär beskrev mina klasskamrater mig.
"Även om Tesse verkar vara klassens ängel så kan hon vara en riktig djävul när ingen ser på...
Teres och Andreas är det sötaste smurfparet som finns...iallafall enligt oss.
"Jag har aldrig" är en av Tesses favoritlekar. Dessutom fixar hon goda bål som sätter fart på alla festdeltagare.
Andra fejkar orgasmer -men Tesse hon fejkar födelsedagar, vad gör man inte för att få gratis glass??
Most likely to be: Affärsbiträde på Konsum"
*hihi*

Vilka roliga minnen som kommer tillbaka alltså!
Läsa roliga meddelande, brev, uppsatser, dagböcker, kolla gamla kort och skolkataloger.
Va kul man hade! Men herregud vilka bekymmer oxå. Det var ju killbekymmer i var och varannan mening i dagböckerna. Men killarna glömdes lika snabbt och sen var man helt plötsligt kär i en annan kille nästa dag. Så enkelt det kunde vara alltså.

Barnen har en varsin minneslåda där jag samlat deras minnen och jag ska påminna dom att spara på alla deras minnen för åh va kul det är att kunna se och tänka tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar