tisdag 15 november 2011

Hockey x3

Casper, som blivit himla intresserad av hockey och Växjö Lakers frågade för ett par dagar sen när vi skulle gå på nästa match och om vi inte kunde gå på matchen som går idag. Vi har ju inga biljetter till en match förrän om några veckor tyvärr.
Finns såklart inga biljetter bara några dagar innan så då fick vi hitta på en annan lösning.
Vi har lånat ett Boxerkort och kan nu kolla på matchen på tv:n hemma. Det blev han nöjd med och väntar nu på att den ska börja nångång!

I eftermiddags kom min syster yster och hälsade på och hade köpt en varsin hjälm till barnen så dom kan åka lite skridskor.
Och jag passade på att lämna barnen med Emma och gav mig ut i solen för en liten springrunda. Men fasen va kallt det börjar bli att springa ute nu. Det var skönt med solen, men luften är ju så kall så det känns i lungorna minsann. Några gånger till ute, sen blir det nog löpband på gymmet istället.

Nu när vi har hjälm kan han äntligen (efter tjat, tjat och åter tjat) få åka till ishallen och åka skridskor
Ja jag vet... en suddig bild
Jag får helt enkelt önska mig en kamera i julklapp så ni slipper iPhonebilderna.

Tredje hockeygrejen för dagen var att det fanns några biljetter kvar till fredagens hockeymatch så vi passade på att köpa två. Så nu får han ju gå på en match ganska snart ändå.

Vi har en nöjd blivande hockeykille här hemma idag!

Nu börjar alldeles snart matchen och hela familjen ska ha mys och käka lite pitabröd.
Återstår att se om barnen orkar vara vakna under hela matchen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar