onsdag 23 november 2011

Farligt bakande

Det tar några timmar att baka minsann. Men nu är vi precis hemkomna från Martina och barnen är redan i badet.




Det blev Lussekatter och Saffransbullar med vanilj.



Och även mjuk pepparkaka.

Julens bak är rena rama skräcken för mig just nu. Det är riktigt farligt för jag ÄLSKAR Lussekatter. Och idag smakade jag Saffransbullarna med vanilj som vi bakade.
Iiiihhhh!!!! Ännu värre! De var ju grymt goda!

Andreas! Vi får skaffa lås till kökslådan och till frysen! Och du är den enda som får nyckeln!
För annars kommer det att frossas i bullarna och det blir katastrof!

Nej Therese, behärska dig! Nej Therese, behärska dig!... Det får bli mitt nya mantra här hemma. Iallafall tills dom är slut...
Eller det kanske är lika bra att äta upp alla på en gång så har man det gjort och behöver inte tänka på dom?? *blink*

Jag lämnade faktiskt av lite hos mina föräldrar oxå så dom får ta del av min och Martinas goda bakning! Yes! Nått kilo extra mindre på mig *hihi och blink*

1 kommentar:

  1. Andreas snälla se till så att Therese inte äter upp dom alla, jag vill ha, jag vill ha!!!! Särskilt den mjuka pepparkakan! / Anna

    SvaraRadera