fredag 11 november 2011

En superfredag...

...har det minsann varit!

Barnen och jag var på förmiddagen inne och handlade på Maxi och passade sedan på att ta en fika på Grand Samarkand. De valde en varsin kaka de aldrig ätit innan. Själv visste jag hur det skulle bli och precis så blev det oxå. De tog typ ett varsitt bett och tyckte sen inte att den var ätbar. Varför är det alltid så? Måste brås på mig när det gäller kakor. Jag blev 70kr fattigare och barnen endast 2 bett och några klunkar dricka rikare... Hmmm...


Efter barnen lagt sig ikväll lagade jag 3-rätters middag till mig och Andreas. Jag hade sen innan bestämt mig för att skita i allt vad nyttigheter är och bara äta det jag ville för en gång skull. Klarade det ganska bra iallafall. Var bara efterrätten som jag inte kunde få ner riktigt, hur god jag än tyckte att den var (men det gjorde ju Andreas desto gladare då han åt upp den innan jag ens hann sätta tillbaka den på bordet).

Baconlindad fläskfile med persiljeblandning, potatisgratäng, gräddstekta champinjoner och sallad med persiljevinägrett.

Vaniljpannacotta med passionsfrukt.
Det söta möter det syrliga.

Förrätten glömde jag bort att ta kort på (har ju glömt att jag ska ta kort på allting nu igen), men det blev en go svampsoppa iallafall.

Nu när jag lagat all mat så lämnar jag disken till sambon... d.v.s. till diskmaskinen *hihi*.

1 kommentar: