måndag 19 december 2011

Brasan dödde och jag med den

Ja, nu har brasan slocknat, är utbrunnen och död...
Blir ju satans varmt att sitta där, men sitta där ska jag. Det hör liksom lite till att sitta där framför brasan och slå in klapparna.
Men nu är alla de köpta klapparna inslagna iallafall. Det är bara några få klappar kvar och de får fixas på onsdag.


Bakom mig ser ni för övrigt den korta och tjocka granen, som det tillslut behövdes en motorsåg för att kunna fixas till och passa julgransfoten.
Ser på kortet att den ser lite sne ut oxå förresten. Får ta och kolla och fixa til det kanske. Har inte lust att tro att man är full varenda gång man går in där precis.
Imorgon ska den iallafall pyntas med barnens hjälp och den ska bli så fin, så fin.

Men nu är jag sååå trött så snart slocknar jag nog oxå!
Säger jag ja... jag vet ju att jag kommer sitta uppe minst en timme till... bara för att liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar