söndag 4 december 2011

Målet att-inte-göra-någonting uppnått

Idag sa vi såhär:
-Vi ska absolut inte göra ett smack resten av dagen utan bara ta det lugnt och slappa heeeela dagen.
Jaha ok... Det är fasen lättare sagt än gjort.
Jag har många gånger försökt att läsa ut en bok. Har liksom ingen ro till till att bara sitta och läsa. Men kom på att jag faktiskt har börjat på en bok för ett tag sen och kunde väl försöka ta upp den boken igen då da.

Sätter sig i favvofåtöljen...

Nää...lägger sig tillrätta på golvet istället...

 kurar ihop sig ordentligt istället...

tillbaka till golvet i nästa position.
Får även sällskap av sonen...

sonen följer även med till nästa anhalt av "hitta-bästa-platsen-att-försöka-läsa-en-bok"

...efter 15 minuter gav jag upp och satte rumpan i soffan för att försöka slappa.
(ja, jag bjuder på en osminkad jag)

...tills det kom en viss A som tydligen också var uttråkad och tyckte vi skulle fajtas lite med ett satans StarWars svärd...

tillslut gav jag upp alla mina försök till att inte göra någonting...
Då plötsligt somnar man och man har tillslut uppnått målet -Att bara ligga och inte göra någonting!
Yiiihooo! 

Men vet ni att nu har denna människa ingen ro i kroppen längre så nu lämnar jag hemmet, tar på mig varma kläder och promenarar och möter upp min mamma och hunden Nicce för en skön promenad.
Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar