söndag 11 december 2011

Var är jag?

Vaknade vid 7:55 idag och kom på att vi funderat på att vi faktiskt skulle iväg och åka skridskor, vilket man kan göra mellan 8-9:50. Så det var ju iofs lugnt.
Men jag väckte barnen lite sakta och frågade om dom fortfarande ville åka eller om de ville sova vidare. De ville såklart åka skridskor, så det var bara att göra sig iordning och åka.

Idag gick det ännu bättre för Clara och hon åkte utan "sån där man kan hålla i sig" (asså jag vet ju inte alls vad dom heter, men ni vet hurdana jag menar)

Casper hade heller ingen "sån där..." och det gick ganska bra. Men han blir ju sååååå ARG när han ramlar eller när det inte går som han vill.
Blev en bild på honom när han håller på att ramla och ser han att jag lägger ut den på bloggen nu så lär han bli jättearg på mig *hihi* 


Men ni vet hur man kan ha sådana där negativa dagar där allt bara känns tråkigt, ledsamt, att allt och alla är emot en och man orkar ingenting. Eller är det bara jag som har det ibland kanske?
När vi kom hem så blev det iallafall en sådan dag hos mig. Tycker bara att allt är skit och skulle bara vilja lägga mig i sängen och hoppas att morgondagen blir bättre. Bläää!
Resten av dagen nu lär helt enkelt bli lugn och jag försöker göra allt för att jag ska må bättre och bli på bättre humör. Jag hoppas inte det är nergrävt alldeles för långt, för jag vill ha tillbaka det nu!

Skulle för övrigt jobbat kvällen idag, men jag tog lite komptimmar och kunde alltså bli ledig ikväll. Mycket tacksam för detta!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har varit inne och läst på din fina sida - tack. Vill passa på att tipsa dig om barnpsykolog Hans Nyströms blogg där han svarar på frågor och tipsar om positivt bemötande av barn.
    Hälsar
    Anna

    SvaraRadera
  2. Hej! Just nu är det en tävling igång där du kan vinna fin fint presentkort:) kika gärna in:) hej hej

    SvaraRadera