söndag 4 december 2011

Mina "Bambisar" på hal is

Idag ställde vi faktiskt klockan. steg upp tidigt, åt frukost i lugn och ro och sen åkte vi in till Vida Arena för lite skridskoåkning.

Jag hittade ju då inte mina skridskor igår så jag fick stå och titta på medan barnen åkte.
Men det var nog tur det. Jag hade nämligen nog också behövt en sån där grej man skjuter framför sig. Men det hade nog sett lite dumt ut *hihi*. Jag har inte stått på ett par skridsko på minst 10 år och är ganska säker att om skulle jag få ett par skridskor på mig så skulle jag bli stel som en pinne och skulle inte våga ta ett enda "steg" ändå.
Kommer ihåg att jag hatade att åka skridskor i skolan, då jag helt enkelt inte vågade.
Skulle jag någongång åka skridskor igen så skulle jag först hyra hela ishallen så jag kan ha den alldeles för mig själv. Ingen annan förutom den som får hjälpa och hålla i mig får vara där. Först då kan jag tänka mig att sätta på mig ett par skridskor.



Barnen var iallafall jätteduktiga och tyckte det var riktigt roligt.
Casper hade lite svårt att släppa den där grejjen, men Clara släppte den och åkte själv en hel del. Superduktiga!
Det blir nog en runda dit nästa helg oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar