tisdag 20 december 2011

En klädd julgran, pepparkaksbak & perfekta köttbullar

Nu fryser inte granen längre, för nu har barnen klätt den så fin, så fin.



Sen var syster yster sugen på att baka pepparkakor. Välkommen, välkommen  att göra det sa jag.



Clara visade att man även kan göra snögubbar av pepparkaksdegen...
Vi ställde dock aldrig in den i ugnen faktisk.

Men goa pepparkakor blev det!
Lägg märket till den fina pepparkaksfoten som ligger där.
Den fick jag en jul av mina kompisar på skämt, då de vet vilken fotfobi jag har.
Men pepparkaksfoten är okej at titta på iallafall. Men nej jag skulle faktiskt inte kunna äta den. Kan ju smaka fotsvett vettja!


Medan barnen och Emma gjorde pepparkakor gjorde jag köttbullar. Exprimenterade med lite nya ingredienser och kryddor.
Förbannat goda om jag får säga det själv!
Ja!!!, lite få man allt ta och skryta med sig själv när man får till de så goda och ja... perfekta helt enkelt!

Casper är nu på "lekdejt" hos sin favvodagiskompis, så jag och Clara är nu hemma själva en stund. Så himla lugnt och skönt! Skönt att för en stund slippa alla dessa syskonbråk. Jag njuter en stund till innan det är dags att hämta hem honom igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar