fredag 16 december 2011

Några godbitar...

Det var skönt med en riktig hemmadag idag!
Jag har inte varit hemma en hel dag på 2 veckor och det var riktigt skönt att gå här hemma och inte stressa iväg till någonting.
Så idag blev det städning a´la Therese. D.v.s. gå igenom huset och bara se så det inte ligger några synliga dammråttor någonstans. Nä, riktigt så var det inte. Det var lite mer städning än så faktiskt. Eller ja...typ iallafall.

På eftermiddagen fick vi för oss att baka lite och det blev dessa gobitar, som jag sett att många bloggare nu bakat.
Känns som man stått i köket halva dagen så nu är jag lite trött på det...

Leilas Rocky Road
Recept HÄR

Bountybollar
Recept HÄR

Casper tyckte om Rocky road, medan Clara var lite sådär. Bountybollarna gick däremot hem med mycket gott betyg hos båda två! Och Andreas går alltid sånt där gott hem hos, så han behöver vi inte nämna...
Jag kan meddela att jag faktiskt på lääääänge smakade en liten godbit. Smakade en bountyboll. Den var god, men det räckte för min del. Jag är mer en som gillar att baka, men inte att äta det. Nu får de andra njuta av dessa gobitar istället.

Barnen har precis lagt sig. De var väldigt trötta och det blir nog ingen vidare sovmorgon imorgon då de återigen vill åka skridskor.

Men nu blir det till att ställa sig i köket i iallafall 20 minuter igen. Laga lite kycklingwraps och sedan titta på den 3:e Twilightfilmen -Eclipse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar