lördag 3 december 2011

Fina spelminnen

En behövligt lugn dag, utan måsten.
Vi har bara gått och lufsat här hemma hela dagen. Så skönt med tanke på den minimala sömn man fått de senaste dagarna.

Var hos mina föräldrar för en stund sen och försökte leta fram mina gamla skridskor, men tyvärr utan resultat. Men saksamma, det var ju inte det jag skulle skriva om.
Jo, min morbror var även där och han skickade med mig ett Mikadospel (plockepinnspel) som han vunnit på lotteri.
Men vilka minnen jag fick av det! Kom ihåg att jag älskade att spela plockepinn när jag var liten. Min farmor och farfar hade det och jag kommer ihåg att såfort jag kom dit sprang jag till byrålådan i deras sovrum och plockade fram detta spel. Jag kunde ligga där på golvet och spela det i flera timmar helt själv. Och dom spelade såklart med mig oxå, tills dom tröttnade. Då fortsatte jag att spela det själv igen *hihi*
Har inte tänkt på det innan förrän nu när vi fick spelet.
Kanske låter jättelöjligt, men för mig betyder detta spelet jättemycket. Detta spelet för mig är farmor och farfar. Blir faktiskt lite tårögd bara jag tänker på det.

En del av mitt lördagsnöje blir att spela Mikado -Plockepinn och imorgon ska jag lära barnen att spela det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar