onsdag 14 december 2011

Ingen uppassning tack!

- Sätt dig i soffan!... säger Andreas.

- Nä, sitt du Jag fixar det!... säger Andreas.

- Vill du att jag ska hämta något?... frågar Andreas.

- Gå upp och lägg dig i sängen och vila... säger Andreas.

- Hur känns det? Har du ont? Exakt hur har du ont?... frågar Andreas.

- Vart ska du nu?... frågar Andreas så fort man ställer sig upp.
- Jag ska kissa!!! Ska du fixa det oxå åt mig eller?!?! Fixa en kateter eller nått kanske... säger jag lite snällt... nä mer irriterat och surt kanske.

Just därför jag inte säger till Andreas när jag har ont någonstans.
Gillar inte att ha ont och hatar desto mer att bli uppassad så.
Låter jag dum nu? Menar såklart inte att vara otacksam...

Men för övrigt så känns det faktiskt bättre så imorgon är nog det onda borta. Håller tummarna för det iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar