måndag 5 december 2011

SkallePer är snart här!

- CLAAAAARRRRAAA!!! SLUUUUTAAAA!!!
- Clara sluta...
- MEN CLAAARRRAAA SLUUUTA HÄRMASSSSSSS!!!
- Men Clara sluta härmas....
- SLUUUUTAAA HÄRMAS!!!
- Sluta härmas...
- MAMMMMMMAAAA! CLARA HÄRMAR MIG!
- Mamma, Clara härmar mig...
- SSSSSSLLLLLLUUUUUTTTTTTAAAAA!!!!!!!!!!!
Och så lite skrik, tjut och ibland tårar på det.

Detta låter inte farligt, men att höra detta varenda dag flera timmar i sträck gör att man bara vill slita av sig håret.
Dom är inne i en sån "härmperiod" nu och det finns tydligen inget stopp på den. Har försökt med allt!
Nu är det absolut inte bara Clara som härmas utan när Clara väl har slutat härmas så sätter Casper igång och situationen är tvärtom. Hela dagarna i sträck.
Jag kommer att bli en skallig mamma om detta fortsätter.

Blir ingen bild i detta inlägg, så ni får själva ta och måla upp en bild.
Föreställ er en osminkad Therese med fettigt hår, i värsta sköna hemmakläder, liggandes på golvet (ja jag ligger på golvet och bloggar nu), inburrad i kudden, med glasögon som ligger på sniskan, med en min som säger "kom och hjälp mig, ta mig härifrån", som drar sig själv i håret med ena handen medan andra handen samlar in de hårtussar som olyckligtvis råkar följa med i ren frustration!
Denna bilden uttrycker så mycket frustration så var glada att ni bara behöver föreställa er den.

Ni får med glädje försköna er bild lite. Lägga till lite smink, en frisyr liknande typ Jessica Alba, minimala kläder, liggandes på ett kuddhav, glasögonen sittandes som på "the sexy teacher", ett litet smile, handen i håret sådär lite fint som modeller ligger ni vet. Det vore väl nått?

Nää jag förstår er fullständigt. Ser inte heller det framför mig *hihi* Låter mer troligt med bild nr 1 faktiskt...

1 kommentar:

  1. Haha va härligt du skriver!
    Känner absolut igen detta härmandet när det gäller mina barn. Man blir galen!

    Kram

    SvaraRadera