onsdag 7 december 2011

Trötta mamma Gnu här nu!

Den där energikicken jag fick av morgonens träning höll faktiskt i sig även efter jobbmöterna och när vi kom hem hjälptes jag och Clara åt att ta tag i sådana saker som jag alltid annars gör på kvällen, när jag är alldeles för trött och glömmer hälften. Såsom att packa ner nya kläder till dagisväskorna, kolla så alla vantar och ev. lappar och sånt där är med.
Vi fortsatte att rensa lite i groventrén och lägga undan skor som inte kommer användas nu under vintern. Jag tyckte att det lilla räckte, men Clara hade tydligen inte fått nog. Hon tog själv fram dammsugaren och dammsög nedervåningen. Sen skulle hon dammtorka oxå. Jag fick minsann inte sitta still heller utan det var hon som bestämde vad jag skulle göra. Men hon var snäll och jag skulle bara fixa lite mellanmål. Mycket bra arbetsfördelning kan jag tycka!
Sen blev det lite småfix här och där innan vi satte oss, åt kvällsmat och kollade på julkalendern.

Men nu när barnen somnat har min energi liksom tagit slut och jag är trött som en gnu (lustigt ordspråk förresten. Jaha, jo gnuer är väl väldigt trötta då da). Så, trötta Mamma Gnu kan ni kalla mig just nu.

Snart ska jag sätta mig ner och titta på min allra, allra, allra, allra bästa favvoserie. Nämligen GLEE!!! Den enda serie jag följer faktiskt, om ni nu vill anteckna denna otroligt intressanta sak.
Sen blir det till att lägga sig tidigt då klockan även imorgon ringer 05:30 och det ska tränas innan jobbet! Då ska jag minsann inte vara Mamma Gnu längre, utan jag ska vakna upp som Mamma Duracellkanin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar