tisdag 9 augusti 2011

Astrid Lindgrens Värld

Hemkomna från Astrid Lindgrens Värld och vi alla hade en superdag.
Min tanke var att jag skulle hinna med et inlägg under dagen, men så blev det inte. Tid fanns inte till. Jag hade alldeles för roligt!
Barnen var på bra humör vilket såklart gör att alla andra som är med är det oxå. För visst är det så?

Ja, bilder sägs ju säga mer än tusen ord så jag kör det hela med lite bilder.


T.v. Clara & Casper i Madickens hus
T.h. Clara på skeppet Hoppetossa

Föreställning på Mattisborgen

Körsbärsdalen

T.v. Föreställning Emil
T.h. Clara kryper på plankan precis som Emil

En liten matpaus på gräset

Här snackar vi Nils Karlsson Pyssling





När det gäller Casper och "Karlsson på taket" så sa han åter igen att han inte ville träffa Karlsson.
Det var en föreställning med honom precis när vi kom dit, men Casper gick iväg med Emma och tog lite lotter istället. Tillslut fick jag honom att komma och titta och han satte sig jämte Clara längst fram.
Men han var fortfarande lite skeptisk.
Men när jag sa : Jamen, Karlsson är ju bara rolig.
Casper: Rolig!?!? Varför sa du inte att han var rolig från början. Då hade jag ju inte varit rädd för honom! Så han skulle bara vara rolig när han åkte med mig nerför rutschkanan förra året?
-Ahh...
Ojdå just ordet "rolig" glömde jag såklart nämna innan... typiskt! Att det bara kunde hjälpt med ett ord... Rolig. Nu har stackarn gått med sitt traumatiska ögonblick i ett år och "rolig" var det enda ord som jag hade behövt säga
Så efter drygt ett år så är han nog inte längre rädd för den där filuren Karlsson!

Nu är jag trött och det blir lite slapp i soffan innan jag träffar Blund... John Blund!

2 kommentarer:

  1. Åååh så mysigt! länge sedan jag var där. Ska bli skoj att en dag få ta med sig mina barn och ha skoj :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Åh, nu blev jag sugen på att besöka Vimmerby - inte varit där på över 10 år. Måste ha hänt massor sedan mitt senaste besök!:)

    Jag förstår Caspers skeptiska inställning till Karlsson. Nu vet jag ju iofs inte vad som gav upphov till traumat, men Karlsson är ju inte den snällaste personen direkt. Skönt att han slipper vara rädd för Karlsson i fortsättningen!:)

    SvaraRadera