lördag 27 augusti 2011

Ny hockeymålvakt?

Casper har fått för sig att han ska börja spela hockey och han vill bli målvakt.
Såklart i Växjö Lakers, vad annars *hihi*
Både morfar och Emma är ju Lakersfan minsann. Ja, Emma är väl det största av dom. Har varit det sen hon gick på nån match för 9 år sen. Och nu har hon varit Lakej i 7 år och följer med på i stort sett varenda match. Där kommer minsann ingenting i vägen i första taget.

Själv har jag varit på flera matcher och gillar det. Jag är inte intresserad av själva sporten egentligen, mer än att jag såklart vill att dom ska vinna. Men jag gillar verkligen stämningen på matcherna.

Men iallafall kan han inte börja spela förrän nästa år. Får väl se om han fortfarande vill då bara.
Får nog köpa klubba och puck så vi kan spela lite med honom på isen i vinter.

Han har aldrig sett en hockeymatch i verkligheten, men det tänkte jag att han skulle få göra nästa vecka. Då är det nämligen träningsmatch och det är nog lagom att börja med den då han kan vara lite smårädd för nya "stora" och lite högljudda saker. Det lär vara lite mer tryck sen när de sen spelar i den nya arenan.
Men tycker han det är roligt nästa veckas match så kommer vi självklart gå på match även i den nya arenan.

Igår när vi var hos mormor, morfar och Emma en stund så fick Casper en Lakershalsduk av Emma. Han kan ju inte gå på en match utan en sådan ju. Hon hade nämligen 5-6 st så han fick välja vilken av dom han ville ha. LYCKA!


Han var mäkta stolt över sin fina halsduk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar