måndag 15 augusti 2011

Checkat!

Tvätta 4 maskiner tvätt -Check
Hänga upp dom 4 tvättarna -Check
Plocka in annan tvätt -Check
Diska grytor m.m. -Check
Rensa kökslådan -Check
Hämta posten -Check
Plocka iordning matsalsrummet efter gårdagens barnkalas -Check
Sopa upp lite i matsalsrummet -Check
Lera lite med barnen -Check
Laga mat -Check
Bevisa för Casper att bilarna han har ändrar inte färg när man stoppar dom i kallt resp. varmt vatten (han hade sett det i nån youtube film med speciellt Mcqueenbilar)
Rensa min väska från massa onödiga "ha med saker" -Check
Leta upp goa recept -Check
Skriva matlista för veckan -Check
Skriva inköpslista -Check
Packa dagisväskorna -Check
Fixa mellanmål -Check
Bära ut bordsskivor till garaget -Check
Bada och duscha barnen -Check
Inse att jag Andreas inte kommer hem så jag hinner till min body pump -Check
Fixa kvällsmat till barnen -Check
Springa (la på en xtra km så det blev 5,27km, å jag e nöjd)-Check
Äta lite frukt -Check
Lägga barnen -Check
Färga håret -Check
Duscha -Check
Vaxa lite -Check
Noppa ögonbrynen -Check
Fixa kantarellmackor -Check
Packa träningsväskan till imorgon -Check
Tv-mys -Pågående

Det var min intressanta dag det.

Nu är semestern slut och imorgon börjar jag jobba igen. Jag känner faktiskt att det ska bli riktigt skönt. Skönt att komma tillbaka till alla rutiner här hemma.
Häromdagen hade jag värsta ångerst och ville inte alls börja jobba. Igår kändes det lite bättre och idag känns det faktiskt jättebra. Det blir en liten mjukstart på bara 2 jobbdagar (tisdag & torsdag). Sen får jag nog vila upp mig för att sen jobba 8 av 11 dagar veckorna efter. Men inget jag tycker känns jobbigt ännu. Men att man inte tänker ordentligt när man lägger sitt schema alltså.

Har delad tur imorgon och däremellan ska jag träna Body pump, möta upp syrran, titta på en ev. ny tatuering till mig, käka och åka till sjukgymnasten innan det är jobb igen.

1 kommentar:

  1. Hej !

    Jag kommer på tisdag o skulle hellre vilja vara ledig hela hösten ! kram emma

    SvaraRadera