onsdag 31 augusti 2011

Fruktan för tandläkaren

Nu har mitt fruktade brev kommit! Visste att det skulle komma nu till hösten, men inte såhär tidigt.
Jag har fått tid för en liten koll hos TANDLÄKAREN!

Igår när jag var på jobbet fick jag ett sms där det stod att han hade en dålig nyhet och en bra nyhet och frågade vilken jag ville veta först. En dum fråga egentligen. Självklart vill man ju inte ha dåliga nyheter, men samtidigt så vill man ju veta.
Först den dåliga sen den bra, men i samma sms:) svarade jag.
(En tumme ner) Du har fått tid hos tandläkaren...
(En tumme upp) Biljetterna till Lakers är köpta.

Biljetter till Lakers! Och??? Det lindrade väl inte tandläkartiden det minsta!!! Trodde ju att det var någon lite mer lättsam dålig nyhet och att den bra nyheten skulle väga upp den dåliga.
Hade han skrivit att den goda nyheten var att jag vunnit 100 000 så hade det inte vägt upp så jättemycket heller i och för sig...
Kände paniken inom mig och gråten kom såklart. Puh! Men det gick ändå ganska snabbt över.


Ni som följt bloggen ett bra tag, vet hur mycket jag hatar att gå till tandläkaren. För er nya så kan jag bara säga att det är det värsta jag vet. Hade gjort nästan vadsomhelst för att slippa att gå igenom detta helvete. Detta är säkert ingenting för många men det är en jäkligt stor och jobbig grej för mig.
Det är inte det att min tandläkare och sköterskan inte är bra för det är dom. Bäst är sköterskan, som är supergullig och förstående. Men det hjälper inte mig ändå.

Nu kan jag i och för sig inte denna reserverade tiden så jag kommer ändå ändra den. Egentligen vill jag skjuta upp den så långt fram jag kan (eller ja, inte gå dit alls egentligen), men ju längre jag skjuter upp den desto längre behöver jag ju gå och vara orolig inför det. Så lika bra att få det gjort.
Sen är det bara att be om att få hämta lite lugnande för annars vet dom att jag inte kommer dit alls.
Sen får jag väl be nån följa med och hålla mig i handen oxå för groggy brukar jag ju bli efteråt *fniss*

Exakt såhär går det till, eller hur?
Iallafall enligt min upplevelse*hihi*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar