fredag 26 augusti 2011

Barnens första båttur

Idag har varit en superdag!

På förmiddagen kom syrran och vi låg och solade oss en liten stund.
Lagade lite mat tillsammans och sen tänkte vi att vi skulle sola lite till. Men den nedrans solen tyckte inte om det så den försvann ett bra tag. Det som skulle vara strålande sol heeeela dagen.
Men jaja.

Sedan tog vi sparkcyklarna och sparkade oss ner till sjön där vi mötte upp mormor. Sen gick vi vidare till Masugnen där det blev lite gooo fika.

Fick för oss att vi skulle ta båten ut på sjön en stund.
Har lovat barnen flera gånger, men det har inte blivit av. Men nu ringde vi upp morfar, som fixade detta.
Så jag, barnen, mormor och morfar gav oss sen ut på en liten tur på sjön denna fina (men lite molniga) dag.
Det var barnens första båttur och vad tyckte dom om det då?
Jo, Casper tyckte det var häftigt och skoj.
Clara tyckte det till en början att det var lite spännande, men inte länge. Hon satt mest och spände sig och när vi vände så lättade hon lite. Hon tyckte det var lite läskigt att vi kom längre och längre bort från land.
Hon sa att det bästa med båtturen var när vi vände. För då visste hon ju att vi var påväg tillbaka. Min söta lilla gumma.



Casper före och sen efter klippningen
Jag tycker det blev lite kort, speciellt vid öronen... men, men det växer ju ut.


Emma och barnen spelade lite "hockey" och självklart skulle Casper vara målvakt


Sparkcyklade till Masugnen


Mys med fika


Mormor och Clara i båten


Morfar och Casper i båten

När vi kom hem tog jag mig en springtur och jag har fortfarande inte kommit ur soffan. Men nu blir det dusch, sen måste jag nog mata magen lite. Den morrar lite på mig nämligen.

Imorgon är det jobb... Tur att det ska bli fint väder iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar