måndag 8 augusti 2011

Sjörundan & imorgon ALV!

Ja, det blev en lugn dag med barnen precis som jag ville. Vi har tittat på både "Prinsessan och Grodan" och på eftermiddagen tittade vi på "Trassel". Barnen lyxade till det med lite nachochips.

En runda runt Växjösjön med Kicki blev det och det gick bra. Det var så skönt att springa den rundan! Vi ska springa på onsdag igen. Skönt att ha lite sällskap när man springer. Det går mycket bättre och man tänker inte lika mycket. Annars så har jag ju min musik i öronen, men den nästan slutar man ju att lyssna på efter ett tag och tankarna vandrar iväg istället.
Jag längtar faktiskt till på onsdag!
Nästa vecka när jag börjar jobba blir det en Växjösjönrunda på min delade tur oxå. Lika bra att planera in det *hihi*

Imorgon åker jag och barnen iväg till Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld. Mormor och moster Emma följer också med.
Det ska bli riktigt skoj!
Men en som faktiskt inte ville åka var Casper. Han vill nämligen inte träffa Karlsson på taket. Han hade en liten "skräckuppevelse" med honom förra året när barnen var där med mormor och morfar förra året.
Casper skulle åka rutschkanan och helt plötsligt sätter sig "Karlsson" jämte Casper, tar upp honom i knät och åker nerför rutschkanan med honom. Casper tyckte inte alls om detta!
Pratade med honom om det ikväll och förklarade att han nu faktiskt är hela 5 år, Karlsson inte är farlig, inte säkert att vi träffar Karlsson blablabl...
Så nu verkade han ändå tycka det var okej.
Men jag tror nog att jag ser fram emot det mer än barnen faktiskt *fniss*
Mormor och morfar lyckades fota "Karlsson på Taket -incidenten" från förra året så de bilderna bjuder jag på idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar