tisdag 30 augusti 2011

Trööööööötttttt!!!



"Trötthet, en subjektiv upplevelse av energilöshet, kraftlöshet eller orkeslöshet"

Jaaaa, så är det just nu!
Nu är jag såååå trött, så jag mår illa.
Förra veckan hade jag inte en ledig minut och varenda dag var uppbokade känns det som. Likaså är det denna veckan.

På fredag kan jag sätta mig ner och bara vara en liten stund. Iallafall fram till kl. 14 för då ska jag iväg. Ja söndag oxå förresten. Då har jag inget bokat mellan 11-15.
Annars är det bara jobb, jobb, möte, jobb, jobb, träning, träffa vänner, sjukgymnast, handla och gå på hockey som är inbokade.
Ni skulle se min kalender för veckan. Den är helt fullbokad, mest med jobb då.

Idag vet jag inte ens när jag ska hinna köpa lunch. Har en lucka mellan 14:45-15:30 så då hinner jag ju faktiskt äta. Så i morse packade jag ner frukt i väskan som jag får klara mig med fram tills jag kan äta riktig mat.

Snacka om att ha fullt upp. Men jag gillar iofs att ha fullt upp nuförtiden, men ja jag kan ju erkänna att dessa veckor har varit och är lite för mycket kanske.

Man tänker alltid: Nämen det är ju lugnt, jag kan träffas då, jag kan jobba, då, visst jag kan jobba lite extra altid bra med extratimmar, visst jag kan fixa det och det och det...
Sen när man skriver ihop allt så inser man att man knappt har en timme där man kan pusta ut.
Men efter denna veckan så ska det nog bli lugnt. Får väl helt enkelt inte boka in mig på för mycket.

Trötthet är en naturlig känsla som betyder att man behöver vila. Det gäller att hitta en balans mellan aktivitet och vila.

Det är nått jag får ta och göra framöver. Hitta balansen mellan aktivitet och vila.


Är på språng! -Bloggat från min Iphone

3 kommentarer:

  1. Låter som du har det fullt upp! Helgen är ett tomt kort, jag måste vara själv och återhämta mig...... behövs! jag längtar dit!

    Ja vi hade det kanonkul :)

    Haha, jag har testat vara rödhårig 2 gånger.... så det b lir nog inte mer sånt för mig.. 3 med i lördags då haha :)

    SvaraRadera
  2. Kors, jag blir trött bara jag läser om hur fullbokad du är :-)

    SvaraRadera
  3. Ojm du har verkligen fullt upp! Hoppas att diu hittar någon fler lucka så du kan lägga dig ner på soffan och vila :)
    Kram

    SvaraRadera