fredag 19 augusti 2011

Lagom matportioner för mig

Dagen idag kan nog bara sammanfattas med MYS.
Det är nämligen det enda vi gjort. Kröp upp i soffan och tittade på "Prinsessan och grodan", åt lite nötter och barnen åt lite godisbilar.

Till kvällsmat gjorde jag Nachotallrik.
La upp på tallrikarna som jag brukar. En liten till mig och barnen och en stor till Andreas.
Jaha och var är din tallrik? säger Andreas.
- Ja den är ju där.
- Men det är ju mindre än vad barnen har...
- Jaha...

Vet inte varför men nuförtiden orkar jag liksom inte äta alls lika mycket som innan. Magen säger liksom ifrån och det tar bara stopp.
Jag tar lite mindre portioner än jag brukar, men ändå orkar jag inte äta upp allt. Så barnen t.o.m. tjatar och frågar varför inte jag äter upp min mat när man säger att dom ska göra det. Ja vad ska man svara på det liksom? *hihi*
Men jag slipper alltid den där proppmätta känslan vilket är skönt. För innan tog jag alltid mer än vad jag egentligen orkade. Bara för att det var så gott.

Andreas tallrik till vänster och min till höger.
Jag kan säga att jag åt tillslut upp iallafall halva min för mer orkade jag inte.

Det är precis som om magen har vant sig nu när man har kommit igång ordentligt med träningen. Man tänker mer på vad man stoppar i sig, hur mycket man stoppar i sig och när man stoppar i sig det.
Det är inte så att jag valt att gå ner några kilo heller utan det har bara kommit av sig själv. Men ja nu får det räcka och jag är nöjd och ska försöka att inte gå ner mer i vikt.

Nu är det läggdags så man är någorlunda pigg när barnen rusar in på morgonen imorgon.

1 kommentar:

  1. Tur att ni haft en mysig dag.
    Du får ta och vara lite rädd om dig själv också./Anna

    SvaraRadera