tisdag 23 augusti 2011

Överlevde!

Jag överlevde minsann och t.o.m med ork och glädje kvar!
Det blev bara 2,57mil och det tog halva tiden av min beräkning.
Jag tänkte att jag skulle i lugn och stilla takt cykla bara för att komma ut och känns hur skönt det är.
Jag cyklade inte på snabbt heller utan tog det i min egna lugna takt. Det tog för tusan bara 1h och 15,02min.
Jag hade lite varit inställd på att cykla 2-2½ timmar. Men när jag var inne i Växjö så hade det bara tagit 35,37 min. Så jag cyklade tillbaka och när jag kom till gamla Hemmesjö kyrka så kände jag att det började kännas lite. Men därefter är det en ganska lugn och skön sträcka som gick lätt att cykla.




Varför väntade jag med att testa att cykla så här sent på sommaren? Tänk va skönt det hade varit och va många gånger jag hade kunnat cykla i sommar. Men å andra sidan hade det då inte blivit så mycket springning, vilket jag i.o.f.s. gillar mer.

När jag kom hem stod barnen och väntade på mig.
Fick en liten bra-jobbat-puss av Clara 

Men jag känner redan nu hur träningsvärken är på väg. Det bokade bodypump passet imorgon kan faktiskt bli avbokat. Jag kommer nog inte ha dåligt samvete om jag avbokar det faktiskt. Får se hur träningsvärken är imorgon.
Men å andra sidan har jag delad tur och har inget att göra mina lediga timmar så vad passar bättre än att träna?

Nu ska jag och syrran bänka mig framför tv:n och titta på snyggingen på tv3. Nu startar ju nämligen "True Talent.

1 kommentar:

  1. Låter härligt! Har inte cyklat långt på väldigt länge men kanske skulle testa det nån kväll, har tänkt börja springa men det har liksom inte blivit av... kanske kan jag förträna med cyklingen?!

    SvaraRadera